måndag 11 april 2011

Loppisfynd!

Varje lördag är det tradition att springa på loppisar i vår familj, jag gjorde det med min mormor när jag var liten, men då var det mycket auktioner och sådant också. Jag blev alltså tidigt lärd att det är bra med gammal lump, hehe. Kul att så många fler börjar inse hur bra det är med begagnat, både för miljön och ekonomin :)

Jag inbillar mig att det har blivit mer och mer vanligt med loppis, inte minst här i Karlskoga. Det har ploppat upp små loppisbutiker här och var, och nu senast i januari öppnades "Antik & Loppishallen" här. Typ som en kvibergs marknad, ni Göteborgare vet vad jag snackar om.

Jag läste en insändare i lokaltidningen i lördags att Antik & Loppishallen blivit nya Karlskoga centrum. Haha det var lite roligt skrivet faktiskt. Först åker man till loppishallen och sedan till stråningstorp, där pingstkyrkan second hand ligger, sades det. Hon som skrev menade att centrum i Karlskoga höll på att dö ut, och är det något man ska satsa på så är det loppis! För i den här hallen kan man hyra "rum" som man kan ha butiker i. Mycket trevligt :)

En som stod och sålde tyg och sybehör fick självklart stå ut med mina frågor, har du inte mer tyg? hemma? Haha. Jag hittade i alla fall fint trikåtyg från 70-talet (inte ofta man hittar trikå från den tiden!) och sedan hittade jag en stor påse med knappar, alla i grön nyans. Jag älskar grönt!
Sorterat i lådan, nu behöver jag bara något att fästa knapparna i! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar