torsdag 7 april 2011

Baby skor!

Jag har fått dille på att göra små tygskor. Det går snabbt och jag använder tygspill eller annat som ligger och skräpar. Man kan använda i princip vilket tyg som helst. Återanvändning när det är som bäst ;)

rosa, svart/vita, rosa moln, sliten denim, retro brun/orange & skinnskor!

SVARTVITA:
tror tyget kommer från IKEA, men köpt på loppis. Fodrat med randigt tyg, också loppis och skinntyg under som mamma hittade i sin garderob, det har legat där hur länge som helst sa hon. Innersulan är tjock svart fleece.



FÄRGGLATT MED ROSA MOLN
molntyget kan vara original. Det är i alla fall klippt av ett lakan jag köpt från loppis. Kan det vara Gunilla Axén tro? Det färgglada tyget är från loppis, men kommer från IKEA anno 2005 ;)
Det här var mina första par jag gjorde...



ROSA RÄNDER/POLKADOT
sött blev det med både ränder och prickar. Tyg från loppis. Jag har hur mycket som helst av de här tygerna, skulle säkert räcka till 100 par skor, minst! Fodrat med ljusgrå fleece (från fleecefilt)



FLOWER POWER
Älskar det här blommiga tyget, från loppis såklart. Det är mjukt och skönt också.


MY OLD LEVI'S ;)
Hade lite tyg över från jeansen jag klippte av i somras. Mjukt och härligt slitet. Perfekt att återanvända! Fodrat med rosa/svartprickigt tyg.

BRUNA SKINN
Klart man måste ha ett par skinnskor också. Fodrad med rutigt tyg från loppis i Kristinehamn. Hittade tyget bland mattrasorna så det var nästintill gratis ;) Jag satte sedan knappar på eftersom de var lite tråkiga enfärgade.



En blandning. Och fler blir det! De här är storlek 0-6 mån. Jag håller nu på att gör skor i större storlekar. Men man måste ju börja någonstans. Senast blev ett par i guldtyg! Riktigt festligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar